Ko hitimo v službo, šolo ali po opravkih in se v slabem vremenu zatečemo pod streho na avtobusni postaji, skoraj nikoli ne pomislimo, kako je narejena. Enako velja za kolesarnico, ki naše kolo zaščiti pred dežjem ali žgočim soncem, ki pretirano segreje sedež kolesa.
Da imamo v različnih vremenskih razmerah vedno zaščito nad glavo, je zelo pomembno. Prav tako je pomembno, da gre za kvalitetno izdelavo, ki zagotavlja varnost in dolgotrajnost. In kako so v resnici izdelane kolesarnice ter avtobusna postajališča?
Obstojno ne glede na razmere
Bistvenega pomena je, da so konstrukcije, kot so avtobusna postajališča, izdelane iz konstrukcijsko stabilnih materialov. Vedno je treba imeti v mislih različne vremenske razmere, ki pomagajo zobu časa uničiti praktično vse, kar mu postavimo na pot. Da bi mu delo otežili, se postajališča in kolesarnice izdela iz nerjavnih materialov ali kovinske vroče pocinkane izvedbe.

Postajališča niso vsa enaka, prav tako so lahko prašno pobarvana po RAL-u v različnih barvnih odtenkih po želji stranke. Da bi pred dežjem, snegom ali soncem zaščitile osebe, ki čakajo na avtobus, imajo trpežne strehe. Pred vetrom pa ščitijo stene iz varnostno kaljenega stekla.
Poskrbljeno za varnost
Steklo resda zaščiti pred neprijetnim vetrom, a je lahko tudi nevarno. Še posebej kadar je popolnoma čisto in v razmerah, ko ga je težje opaziti (slabo vreme, mrak ipd.). Steklo je hitro lomljivo in se pri razbitju razbije na večje in manjše ostre kose. To je lahko zelo nevarno, zato so proizvajalci steklenih površin razvili varnostno kaljeno steklo.
Prednost tega stekla je dejstvo, da se ob morebitni poškodbi razbije na več drobnih kosov, kar bistveno zmanjša nevarnost za poškodbo. Niso pa steklene stene na postajališčih nevarne zgolj za ljudi, pač pa tudi za živali, kot so denimo ptice. Te se lahko ob naletu hudo poškodujejo.
Dodatna oprema za postajališča
Avtobusna postajališča se precej razlikujejo in nemalokrat lahko opazimo, da si iz občine v občino niti najmanj niso podobna. Gre za to, da se lahko vsak naročnik odloči za izdelavo avtobusne nadstrešnice, kakršna mu najbolj ustreza. Vseeno pa mora biti ta izdelana po črki zakona in mora imeti na krajino kar najmanjši vpliv.
V podjetju Kovinc d.o.o. izdelujejo kar šest tipov avtobusnih postaj. Te lahko vsebujejo tudi različno dodatno opremo, kot na primer:
- sedežno klop iz masivnega lesa,
- ALU table z imenom postajališča,
- UV odporno kritino,
- vitrino za vozni red,
- koš za smeti,
- osvetlitev,
- možnost različnih barv,
- jekleno sidrno armaturo.
Kaj pa kolesarnice?
Bistvo kolesarnice je, da kolo zaščiti pred neugodnimi vremenskimi razmerami. In ne, ne gre zgolj za dež in druge padavine. Zelo pomembno je tudi, da na več ur parkirano kolo ne sije vroče sonce ali ga prevrne veter. Zanimivo, da lahko v podjetju Kovinc d.o.o. kolesarnico izdelajo tudi iz izbranega tipa avtobusnega postajališča, kar je pravzaprav povsem razumljivo.

Tudi kolesarnice se lahko zapre s kaljenim jeklom in namesti stojala za kolesa. V primeru dežja se lahko kolesar skupaj s kolesom zateče v takšno kolesarnico pod streho, ki nudi zvočno izolacijo ob padavinah in protikondenzacijsko zaščito ob večjih temperaturnih nihanjih.